Dieta

Dieta dobra dla serca

Nasz sposób odżywiania wpływa na pracę całego organizmu – poszczególnych układów i organów, a więc i na nasze zdrowie. Dlatego tak ważne jest, by zachowywać taką dietę, która pomoże nam cieszyć się dobry zdrowiem. A jakie produkty pomagają zadbać o pracę serca? Jest ich naprawdę sporo i z pewnością warto je uwzględnić w codziennej diecie.

źródło: pro-farm.pl

źródło: pro-farm.pl

Bardzo cenne są między innymi jagody. Dlaczego? Bogate są w kwas acetylosalicylowy, który okazuje się być skutecznym środkiem do obniżania ciśnienia tętniczego krwi. Poza tym minimalizuje też ryzyko pojawiania się w naszych naczyniach krwionośnych groźnych zakrzepów. Regularne spożywani jagód pomaga też obniżyć znacząco poziom cholesterolu. Oprócz jagód takie cenne właściwości mają też inne produkty – borówki, maliny, truskawki oraz jeżyny.

źródło: faktydlazdrowia.pl

źródło: faktydlazdrowia.pl

Dieta, która ma wpływać pozytywnie na pracę serca powinna też być bogata w pomidory. Zazwyczaj pojawiają się one na naszej codziennej diecie. Ale dlaczego są tak ważne? Są bogate w tak ważne składniki jak potas, kwas foliowy oraz witaminy E i C. Składniki te w znacznym stopniu wzmacniają serce, a poza tym obniżają ciśnienie tętnicze krwi. Pomidory chronią nasze serce przed różnymi poważnymi schorzeniami, między innymi miażdżycą czy zawałem.

źródło: zdrowie.gazeta.pl

źródło: zdrowie.gazeta.pl

Znaczenie mają również orzechy włoskie, będące źródłem nienasyconych kwasów tłuszczowych omega-3. Dzięki temu orzechy mają właściwości przeciwzapalne. Poza tym pomagają obniżyć ciśnienie krwi i minimalizują ryzyko powstania poważnej choroby niedokrwiennej serca.

Dodaj komentarz